Brev:
Kost, hvad må han få?
16. juni 2008
Alder:
6 mdr.
Kost, hvad må han få?
Hej Helen.
Hvor er det godt vi har dig, når sundhedsplejerskerne strejker:)
Jeg har en søn på 6 måneder (11.12.07) og jeg har et spørgsmål vedrørende hans kost, da jeg er lidt i tvivl, om han får hvad han skal have.
Hans dag ser således ud:
Vågner mellem kl. 6 og halv 7. Får herefter havregrød (1/2 dl havregryn og 1 dl vand + smørklat). Får vand eller mme i kop hertil.
Ca. mellem 7.45 – 8 ammer jeg fra begge bryster inden han lægges ud til hans formiddagslur.
(Sover 1 time til halvanden)
Kl. 11 får han rugbrødssmagsprøver (3-6 små stk. bondebrød med smøreost eller leverpostej) Herefter får han en portion ris- eller hirsegrød med lidt æblemos + en smørklat. Også her får han vand eller mme i kop.
Mellem kl. 14.30 – 15.00 ammer jeg ham fra begge bryster efter hans middagslur. Fra i dag, vil jeg dog prøve at servere æble- eller pæremos for ham først – efterfulgt af en amning.
Mellem 17.30 og 18 får han aftensmad. Kartoffelmos med gulerødder eller ærter eller grøntsagsblanding med majs, peberfrugter og gulerødder. Hertil vand eller mme.
Mellem 19 og 19.30 bliver han ammet for sidste gang. (begge bryster)
Sover herefter til kl. 6, halv 7.
Indimellem måltiderne har vi prøvet at give ham en skorpe, men den viser han ikke særlig stor interesse for. Han bliver også tilbudt vand af kop.
Malthe stortrives, men er alligevel i tvivl om han får det han skal have? Indtil for et par dage siden, gav jeg ham kun vand til måltiderne, men gik så over til mme, da jeg kom i tvivl om han fik nok mælk.
Er det for tidligt at starte med rugbrøden?
Forleden skulle vi have boller i karry og han smagte lidt kødbolle (uden sovs), men er det for tidligt?
Kunne godt tænke mig at vide hvad han må spise nu og hvad vi skal vente med og om det er rigtigt nok at give ham mme i kop til måltiderne eller om er vand ok?
På forhånd mange tak for hjælpen.
Med Venlig Hilsen
Joan